Poznański Maraton Larpowy

Fiołkowa Iluminacja Iskrzących Spodków

Ania Chmura

Czy jesteś w stanie sobie wyobrazić świat, w którym każdy wie, że istnieje magia ale za wiarę w kosmitów jest się nazywanym czubkiem? W najlepszym wypadku ktoś wytknie cie palcem i rzuci kamieniem, w najgorszym możesz trafić do celi w jednym z tajnych laboratoriów magów. Lecz strzeż się – magowie kłamią! Oni i król chcą by wszyscy żyli w mroku niewiedzy, podczas gdy pozaziemskie cywilizacje realnie wpływają na rzeczywistość i są znacznie silniejsze niż jakiekolwiek czary. Kółko FIIS – Fiołkowa Iluminacja Iskrzących Spodków zaprasza wszystkich chętnych poznać PRAWDĘ. Spotkania pasjonatów tematyką pozaziemską, odbywają się po kątach/ lasach/ dziurach/cudzych piwnicach co weekend. Czapki z aluminium – niezależnie od kształtu uszu -do nabycia na miejscu. Choć bohaterowie larpa są różnych ras (elfy, krasnoludy, driady, wampiry itd.) łączy ich wiara w kosmitów. Larp zderza ze sobą świat magii i „nauki”, a także nastawiony jest na dużą dowolność w kreacji teorii spiskowych. Zapraszam na naprawdę zabawną komedię absurdów.

Dobrze się kłamie w miłym towarzystwie

Joseph Gray

Grupa przyjaciół spotyka się na wspólnej kolacji. Aby przełamać nieco dotychczasową rutynę i dodać spotkaniu pikanterii, postanawiają zagrać w grę… Od tej pory każdy sms czytany jest na głos, a rozmowa prowadzona w trybie głośnomówiącym. Co z tego wyniknie? Czy naprawdę nikt nie ma nic do ukrycia? Czy ich związki przetrwają taką próbę?

Larp jest adaptacją filmu pod tym samym tytułem. Udział nie wymaga znajomości fabuły, ani nie zdradza jej wątków. Wykorzystuje strukturę oraz pomysł ‚gry w otwarte karty’. Premiera Dobrze się kłamie… miała miejsce podczas LubLarp Festiwalu 2017 i w plebiscycie prowadzonym podczas wydarzenia zwyciężyła w kategorii hype train.

AUTORZY: Natalia Rożek i Marcin Słowikowski
LICZBA GRACZY: 5/7 + publiczność
CZAS TRWANIA: 3 godziny
SETTING: współczesność, tu i teraz
KONWENCJA: tragikomedia, obyczajowy

Czysta Karta

Pandora Larps

Niedaleka przyszłość. Otwarcie 100-piętrowego wieżowca, należącego do Instytutu Badań Psychologicznych oraz Psychiatrii pod skrzydłami korporacji medycznej “LUCID GROUP”.

To właśnie tutaj przybywają zamożni pacjenci, którzy nie wahają się spróbować innowacyjnych terapii, aby uleczyć choroby duszy.

Kilku ludzi, opuszczających budynek Instytutu tego feralnego dnia, było zadowolonych z efektów terapii. Pragnęli rozpocząć życie na nowo. Zanim udało się dotrzeć do wyjścia, czekało ich jednak niespodziewane wyzwanie.

Światła gasną, a winda z nieznanych przyczyn zatrzymuje się między piętrami. Nikt zdaje się nie słyszeć krzyków uwięzionych w niej, skrajnie odmiennych od siebie, byłych pacjentów.

Czy w tych niecodziennych okolicznościach uda im się pozostać “Czystą kartą”?

Big Brother

Szarańcza

Tandetne życie celebryty powoli Cię wciąga. Masz 18-19 lat, dorosłe życie przed tobą. YOLO! Ale fani czekają.
Projektujesz swoje ruchy z mistrzowską precyzją. Wszystko dla fejmu, lajków, wszystko! Ubiór, maniery, pranki, posty, party.
Zaprosili Cię do Big Brothera, żebyś pokazał co jesteś wart. W dzień zarobisz fejm, w nocy otworzysz się przed innymi, lub pozyskasz ważne informacje, aby znów w dzień ujawnić je z odrobiną kłamliwego hype’u. Zrób show! Zrób show z niczego…

Gra komediowo-zgniła o grupie „celebrytów” usiłujących podczas Zadań Wielkiego Brata zdobyć punkty fejmu i nie odpaść. Tę grę da się wygrać! 🙂

Kawa i Papierosy

Patryk Stryjewski

Gra inspirowana filmem Kawa i papierosy Jima Jarmusha. Czy przypadkowe, kawiarniane rozmowy mogą być źródłem karuzeli absurdalnych wydarzeń, przypadkowych spotkań i komedii omyłek? Komediowa wolna forma larpowa gdzie dziwne spotkania nad kawą będą kanwą larpowych etiud delikatnie przeplatających się ze sobą w warstwie fabularnej, czyniących z graczy widzów i aktorów jednocześnie.

Na ołtarzu z porcelany

To gra o strasznym porannym kacu. Wczoraj po południu wszyscy podchodziliście do drugiej części egzaminu wstępnego na aktorstwo na Akademii Teatralnej, ekskluzywnej instytucji edukacyjnej w
stolicy państwa, w którym toczy się gra. Mniej lub bardziej przypadkowo trafiliście na tę samą imprezę. Polało się dużo alkoholu. Teraz nikt nie pamięta nic z ostatniej nocy, za to wszyscy źle się
czują. Pojawiły się zarówno wyrzuty sumienia, jak i gniew. Nigdzie nie widać kolesia (Pinka), do którego rodziców należy ta miejscówka. Pewnie poszedł do pracy. Wczorajsze poczucie wspólnoty zniknęło bez śladu. Możliwe, że nie dostaniesz się do Akademii, za to ci ludzie i owszem. No i jeszcze te cholerne nudności. Możesz wylać z siebie żale – wszystko, co oni do Ciebie mówią i tak było planowane jako obelga, więc odpłać im tą samą monetą. Nie wahaj się otwarcie wytknąć im ich wad. Wciąż kręci Ci się w głowie, więc nie ma mowy o wsiadaniu w autobus. Pewnie musisz tu zostać
jeszcze z półtorej godziny. Spaliście na górze i zostawiliście tam niezły śmietnik. Nie chcesz tam wracać. No i te zakrwawione prześcieradło na jednym z łóżek… Co się tu do cholery stało?

Stream

Patryk Stryjewski

Youtuberzy – akuszerowie nowych mediów, celebryci XXI wieku, autorytety młodzieży. Czy w obliczu tragedii są w stanie wziąć odpowiedzialność za swoją twórczość? Czy młode umysły podatne na atrakcyjną treść mają swoją cenę?
Larp o nowym wymiarze sławy i wpływów, odpowiedzialności za swojego odbiorcę i kreowaniu kolejnych pokoleń. Larp z czynnym udziałem widowni. Gra składa się z rozdziałów konfrontujących bohaterów z kolejnymi etapami tragedii, która może wpłynąć na ich życie, postrzeganie własnej twórczości i dalszą karierę. Między aktami gracze będą informowali o swoich kolejnych filmach, odgrywali ich treść i śledzili kolejne polubienia oraz subskrypcje, które dostawać będą od widowni, wcielającej się w rolę widzów (tu jako narzędzie techniczne służyć będzie specjalnie powołana grupa na facebooku, bieżąco interaktująca z graczami i widownią).

The Last Alive

Szarańcza

Świat przyszlości, w którym gry muszą być nieprzewidywalne, aby utrzymać się na rynku. Świat, w którym to nie historie są najważniejsze, a możliwość przechytrzenia silnika gry. Świat gęsto zaludnionych wieżowców w których w małych klitkach siedzą gracze złaknieni emocji.
Niedługo na rynek ma wejść gra The Last Alive studia Archangel Games. Ta duża korporacja wypuściła już wiele ciekawych tytułów, tym razem szczyci się nieprzewidywalnością algorytmów gry, losowością bonusowych akcji oraz niesamowitymi emocjami. Dodatkowo do zagrania zachęcają nagłówki gazet: plotki o zaginionych testerach, o tym że ostatnia grupa betatestujących unika wywiadów na temat gry, a wreszcie afera z wyrzuceniem z zespołu jednego z programistów kilka miesięcy temu.
Mówi się, że ta gra zrewolucjonizuje rynek. Że po niej już nic nie będzie takie samo.

Do stołu zasiadają więc gracze – lecz czy są tymi, za których się podają? Czy cokolwiek na tym serwerze jest tym na co wygląda?

——-

Larp będzie się dział na dwóch poziomach:

PRZY STOLE
będąc przy stole jesteś zalogowany do gry, grasz w grę The Last Alive. Twoje ciało jest podłączone do fizycznego portu wbudowanego w miękki fotel, a świadomość zaimplementowana na serwerze.
Gra jest oparta o znaną karciankę BANG! fabularnie dziejącą się na Dzikim Zachodzie. Przy stole obowiązują zasady:
– mówimy tylko tak, jak mogłaby się wyrażać nasza postać jaką wylosowaliśmy w BANG!. Chodzi tu o słownictwo i znaczenie wypowiedzi – ale oczywiście można przechytrzyć silnik:)
– mamy do dyspozycji kilka poleceń dla silnika gry, które wypowiadamy na głos (polecenia zostaną podane graczom w procesie rekrutacji)
– Jeśli gracz nie wykona ruchu w określonym czasie, zostaje mu odjęty punkt życia.
– Gramy trzy rundy pomiędzy którymi następuje automatyczna piętnastominutowa przerwa.

POZA STOŁEM (przerwa):
Gracze wracają do tak zwanego „przedsionka” – nie jest to wylogowanie się, ani pełne uczestnictwo w grze. W tym czasie mają do dyspozycji urządzenie z czatem połączonym z pozostałymi graczami. Mogą z nimi pisać, lecz każdy z nich pozostaje w „swoim sektorze” (jeśli MG nie zadecyduje inaczej). kontakt jest zatem ograniczony i nie można rozmawiać głosowo.

Przed larpem uczestnicy nauczą się gry BANG! w dostatecznym stopniu, aby wziąć udział w larpie;)

GRA GŁÓWNA

Venus in latex

Joseph Gray

Autor: Dominik ‚Dracan’ Dembiński
Liczba graczy: 7
Czas trwania: 3+ godzin
Setting: Plan filmowy
Typ: chamberlarp
Zapotrzebowanie na rekwizyty: Niewielkie.
Inne uwagi: 18+. Tematyka wymaga dojrzałych graczy i zdecydowanie nie jest dla każdego!

Venus in Latex to larp w konwencji thrillera/personal horror (w zależności od wyborów i interpretacji graczy) zainspirowanyfilmem Romana Polańskiego „Wenus w futrze” (ten zaś zainspirowany jest sztuką Venus im Peltz Leopolda von Sacher-Masocha).

Gra opowiada o wydarzeniach na planie niskobudżetowego, artystycznego filmu pornograficznego, które początkowo stanowią ekspozycję bohaterów i ich motywacji, a z czasem prowadzą w mroczne zakamarki ich osobowości ostatecznie doprowadzając do eskalacji przemocy i rytualizacji seksu.
Należy zapoznać się z opisem gry!

http://larpbase.pl/download/101/