Extatica: edycja międzymiastowa (28.10.2017)

Twórca

Anna „Szarańcza” Szewczyk

Ilość edycji

1

Ilość uczestników

8

Typ

Eksperymentalny

Informacje przed grą

Fabuła

Na wielu forach na świecie coraz większą popularnością cieszą się zamknięte grupy osób, tak zwanych Śpiewaków. Opowiadają oni o wadze wrażliwości i sztuce jako sposobie komunikacji z otoczeniem. Śpiewaków łączy pewna więź, jedno przeżycie, którego doświadczyli: utworzenie Kręgu i pierwszy występ.

Zanurz się w eksperymentalnego larpa, opowiadającego o piątce obcych sobie osób, które szukają niematerialnego, niedefiniowalnego pojęcia „sztuki”. Larp trwa cały dzień, a jego jedynymi zaplanowanymi punktami są początek (spotkanie postaci) oraz zakończenie (występ). Nic, co stanie się pomiędzy nie jest i nie będzie planowane.

Czym ma być występ?

Nie wiadomo. Na forach Śpiewacy nie podają definicji ani występu, ani sztuki. Można przygotować gotowe teksty dramatów antycznych, ale czy one zostaną użyte? Proces tworzenia oraz prób zajmie grupie cały dzień i na pewno padnie wiele koncepcji ostatecznej formuły występu. Gracze nie mają możliwości omówić przebiegu przed larpem ani rozmawiać fabularnie on-line. Na stworzenie występu pozostaje zatem cały dzień – czyli czas larpa.

W momencie zakończenia larpa w miejscu wybranym przez uczestników pojawi się trójka widzów, by wraz z graczami doświadczyć Sztuki.

Co mają robić gracze?

Gra nie zawiera elementów magicznych. Dzieje się w naszym świecie, w mieście, które wybiorą gracze i do którego pojadą fizycznie na spotkanie. Jeśli gracze stwierdzą, że idą zjeść obiad w KFC, idą do KFC i zamawiają sobie obiad. Wydają swoje pieniądze, jedzą realne jedzenie. Jeśli zdecydują się pójść do kina czy pojechać pociągiem pod miasto, jest to ich wybór. Gra toczy się od godziny 11:00 do 21:00 bez przerw. Wszystkie telefony, które postać wykona, SMS-y, rozmowy z osobami spoza larpa, są rozmowami POSTACI, nie gracza. Staramy się nie wychodzić z tej konwencji przez cały czas grania larpa.

Postacie spotkały się, aby poczuć nieznane. Śpiewakiem można stać się jedynie po rytualnym dniu, podczas którego krąg zapozna się i razem stworzy Sztukę – pierwsze przedstawienie. Do tego będą dążyć gracze. Na pewno wywoła to na początku pewną konfuzję, ale jest to wpisane w konwencję gry (postać również byłaby zdezorientowana brakiem wytycznych).

Jaka jest mechanika dotyku?

Gramy w realnym życiu, a postacie mają dokładnie takie same ograniczenia jak gracze (pieniądze, siła fizyczna, preferencje temperatury), mechanika jest więc full-touch. Jeśli rozegrają się sceny, na które gracze nie wyrażają zgody, wskazane jest użycie słów bezpieczeństwa: „Red”, „Yellow” lub „Green”, oraz słowa kończącego udział danego gracza w larpie: „Avocado”.

Jak wyglądają karty postaci?

Kartę postaci tworzy się on-line z pomocą przewodnika, napisanego w formie zadań i pytań. Jeśli codziennie poświęcisz tworzeniu karty postaci 30 minut, całość procesu zamknie się w 12 dniach. Ważne jest, aby proces był raczej rozłożony na dni niż skondensowany w kilku godzinach.

Larp jest bezpłatny. Jedynym kosztem jest dojazd do miasta, które zostanie ustalone przez samych uczestników w procesie rekrutacji. Wymogiem jest tutaj fakt nieznajomości miasta przez wszystkich uczestników. Mistrz Gry dojedzie do tego miasta na własną rękę, zadba o awaryjne schronienie przed zimnem/niepogodą dla graczy oraz o gości na występie. Mistrz Gry będzie towarzyszył graczom jako niewidzialny duszek i służył pomocą jedynie w momentach kryzysowych.

Uwaga, jest to larp immersyjny, eksperymentalny, którego ogólna wymowa będzie sumą zaangażowania wszystkich pięciu graczy. Ile wrażliwości/piękna/emocji w niego włożysz, tyle otrzymasz. Nie ma w nim questów, wskazówek, zadań ani biegania za NPC-ami. Jesteście tylko Wy: piątka nieznajomych osób, które postanowiły spróbować zostać „Śpiewakami”.

Dodaj komentarz